Sportsfiskere bruger kniv
Morten H

Besked: #1
Sportsfiskere bruger kniv
Den seneste tids fokus på knive har nu taget en uheldig drejning for en sportsfisker.
Han risikere nu fænselsstraf for at have glemt sin fiskekniv i bilen.

Skal knivloven præciseres, så den ikke rammer uskyldige fiskere eller skal vi fiskere bare tage os sammen og huske at tage kniven med hjem og ikke lade den ligge i bilen?
http://www.sportsfiskeren.dk/nyheder/200...loven2009/

MHede
mhede.wordpress.com
Tight Lines + Square Tails
09-09-2009 21:20
Adversering
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #2
RE: Sportsfiskere bruger kniv
Man skal selvfølgelig se på de enkelte sager. Er man bare en smule menneske-kender, og har kniv-bæreren en god undskyldning, så forstår jeg ikke hvorfor der skal gøres så meget ud af det.

Jeg har før glemt lidt fiskegrej i bilen, bla. fiskekniven kørte jeg rundt med i bilen i et par dage. Det sker ikke igen i hvertfald, det er da helt sikkert.
10-09-2009 15:21
Morten H

Besked: #3
Da jeg købte min seneste fiskekniv, var jeg en tur på politistationen efter en blankvåbenstilladelse, da jeg havde fået afvide at denne kniv krævede sådan en.
Damen på stationen, fortalte mig at det altså slet ikke var nødvendigt, når jeg var fisker.
Hun sagde godt nok at jeg ikke måtte have den på mig hvis jeg fx, skulle i føtex på vejen til fiskepladsen.
Men lige nu er jeg meget OBS på at jeg får kniven med ind efter endt fisketur

MHede
mhede.wordpress.com
Tight Lines + Square Tails
11-09-2009 18:38
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #4
Hej

Jeg har altid taget mine stænger og hjul med ind så snart jeg kommer hjem, ligegyldigt hvor sent det er og hvor koldt og mørkt det har været.
Nu tænker jeg på min kniv på samme måde - som udstyr der skal med ind i huset ved ankomst.
Jeg stopper stadig og handler på vej til og fra fisketur .. håber i givet fald, at jeg kan snakke mig fra det hvis stænger, hjul, tøj og waders ligger sammen med kniven?Huh
Men det ville sgu være rart med en precisering af den lov så den ikke rammer i flæng - men mon ikke det kommer, når højesteret har været inde over de verserende sager?

venligst
Martin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
01-10-2009 19:32
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #5
(01-10-2009 19:32)Martin Brøndum Skrev:  Jeg stopper stadig og handler på vej til og fra fisketur .. håber i givet fald, at jeg kan snakke mig fra det hvis stænger, hjul, tøj og waders ligger sammen med kniven?Huh

venligst
Martin

Medmindre du trænger til en tur i brummen så ville jeg omlægge den vane hvis jeg var dig. Den ene af de to sager der kom op i medierne, omhandlede en lystfisker der gjorde netop dette. Kniven må IKKe være i bilen når du handler ind.

Mvh.
01-10-2009 20:11
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #6
(01-10-2009 20:11)Jakob Hansen Skrev:  Medmindre du trænger til en tur i brummen så ville jeg omlægge den vane hvis jeg var dig. Den ene af de to sager der kom op i medierne, omhandlede en lystfisker der gjorde netop dette. Kniven må IKKe være i bilen når du handler ind.

Mvh.

Hej Jakob

.. den er jeg med på - men lad os nu lige se, hvad de siger i højesteret, og hvad politikerne gør efterfølgendeCool
Iøvrigt er den ene af frihedsstraffene jo blevet konverteret til bøde..
Jeg synes, at loven er så tåbelig, at jeg vedkender mig civil ulydighed!
Jeg bor i Odense og holder meget af at fiske i jylland. Jeg vil gerne have en dommers ord for, at jeg ikke må stoppe og spise en burger på vej hjem...

venligst
Martin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
01-10-2009 20:46
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #7
Problemet er vel netop dommerne der spiller barnesure over denne nye lovgivning fra politikerne.
Det er jo dem der dømmer de uskyldige og hver gang prøver at få dem til at komme i fængsel fra besiddelse af en fiskekniv / hobbykniv i bilen.

Der er jo intet problem i den nye knivlov så vidt jeg kan se. Selvfølgelig skal der slås knald hårdt ned på at have en kniv på sig. Problemet er jo at dommerne simpelthen spiller barnesure, og ikke gider at bruge deres sunde fornuft og bedømme de enkelte sager efter omstændighederne.

Selvfølgelig skal de mennesker der har været oppe i medierne ikke straffes for en forglemt hobbykniv på vej hjem fra arbejde etc..
02-10-2009 00:01
Adversering
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #8
Hej Stig

Jeg har en lumsk mistanke om, at dommerne dømmer som de gør for at få loven lavet omCool
Iøvrigt vil jeg da gerne understrege at jeg synes, at strenge straffe for at bære kniv som våben er helt i orden.
Det er bare ikke i orden, at aldeles lovlydige borgere bliver straffet for glemsomhed, imens det er lovligt at medbringe en 7 cm lang lommekniv på diskotek lørdag aften - det er på den baggrund, at jeg kalder loven for tåbelig..

venligst
Martin

Venligst Martin

Malala Yousufzais
02-10-2009 01:07
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #9
Helt enig Martin. Både med din mistanke om anklagere og dommere der er barnesure over loven, og at lovlydige bordere ikke skal straffes for glemsomhed.
02-10-2009 01:12
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #10
Hej Martin.

Vi er sådan set ganske enige men hvorfor risikere en spjældtur og en plet på straffeattesten for det ?
02-10-2009 21:24
John Ø

Besked: #11
Hej Martin

Hvorfor skulle dommerne have en interesse i at lave den lov om?

Venlig hilsen

John Ø.
02-10-2009 21:44
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #12
Fordi både politi og dommere kan se at det er helt forrykt at almindelige fredelige mennesker skal straffes grundet denne lov. Loven er lavet i hastværk og derfor er den ikke ordentligt gennemtænkt.
02-10-2009 23:22