Mattias Lilleheim i Grejbiksen
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #1
Mattias Lilleheim i Grejbiksen
Hej Alle

Jeg var ude og shoppe i Grejbiksen, skulle hente bindematerialer osv.. Mens jeg står bukket over flashmaterialer kommer Mattias Lilleheim ind med et stort smil om munden. Favnen er fuld at prototyper af forskellige stænger (9 fod kl. 5 - 10 fod kl. 7 - 10 fod kl. 8 og en flok tohåndsstænger, herunder en 18 fod kl. ?). Han spørger om der ikke er nogen der har lyst til at gå ud og kaste med ham. Jeg svarer det kunne jeg da godt. Og 5 min senere står vi på plænen med en 10 #8 og et 18 m. langt skydehoved i en ordentlig vestenvind. Han deler beredvilligt ud at tips til at forbedre mit bagerste stop, tracking osv. Der er masser der skal rettes, og samtidig viser han hvordan jeg kan rette mine fejl og hvordan det skal gøres. Jeg vil tro at han kastede omkring 50 meter med den 10 kl. 8.

Hvis i har lyst til at se Mattias med enhånds & tohåndsstang så kan han opleves i Grejbiksen i Trige imorgen fra kl. 10:

http://grejbiksen.dk/grejbiksen_nyheder.asp?PID=118

Venligst

Jan

"Det handler ikke om at turde. Det handler om at have lyst" Jørn Utzon
(Denne besked var sidst ændret: 07-05-2010 af 12:41 Jan Fensten.)
07-05-2010 12:39
Adversering
Leif Chr.

Besked: #2
RE: Mattias Lilleheim i Grejbiksen
Hej Jan.

Er da kun lidt missundelig Angel Ville gerne se ham live, men skal desværre på jobSad

Har hans bog zzzzzzzZAP lær fluekasting. den kan godt anbefales Smile

Mv Leif
07-05-2010 14:03
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #3
Hej Leif

Jeg købte bogen og spurgte pænt om han ville signere den Wink. Så nu har jeg natbordslæsning den nærmeste stykke tid. Bogen virker i øvrigt rigtigt spændende, med en meget håndgribelig tilgang til fluekas,t og ikke mindst er der en masse praktiske muskelmotoriske øvelser. Så jeg kan forbedret det forbandede bagerste stop og ditto tracking.

Ses vi på torsdag?

Venligst

Jan

07-05-2010 14:48
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #4
Regner med at kigge forbi - der bliver nok trængsel dernede Confused

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
07-05-2010 14:48
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #5
Hej Brandt

Jeg kommer naturligvis også omend det bliver med 2 små børn om anklerne, da fruen har lavet planer Wink

Venligst

Jan

(Denne besked var sidst ændret: 07-05-2010 af 15:21 Jan Fensten.)
07-05-2010 15:01
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #6
Lidt mere til nørderne.....

http://revver.com/video/307343/supersonic-back-cast-2/

Vh.

Jan

07-05-2010 15:21
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #7
See ya there Wink
07-05-2010 16:21
Adversering
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #8
(07-05-2010 15:21)janfensten Skrev:  Lidt mere til nørderne.....

http://revver.com/video/307343/supersonic-back-cast-2/

Vh.

Jan

Gad godt se ham fyre den af i vand til livet med det kast.
tror ikke han når den samme distance, faktisk tror jeg ikke han når nogen distance Cool

Er der nogen der ved hvor man kan få bogen henne ?

/Allan

http://www.customflies.dk
(Denne besked var sidst ændret: 07-05-2010 af 17:17 aov.)
07-05-2010 17:16
Jan Fensten

Aarhus
Besked: #9
Citér:Gad godt se ham fyre den af i vand til livet med det kast.

/Allan

Jeg er ganske godt tilfreds med at se græsplænekast .....Og håber der bliver tid til "da bomb"

Venligst

Jan

07-05-2010 17:41
Leif Chr.

Besked: #10
(07-05-2010 17:16)A.O. Skrev:  Gad godt se ham fyre den af i vand til livet med det kast.
tror ikke han når den samme distance, faktisk tror jeg ikke han når nogen distance Cool

Er der nogen der ved hvor man kan få bogen henne ?

/Allan

Jeg har købt hans bog brugt i Norge. Men det lyder som om han har den med i grejbiksen.

I bogen følger der også en DVD med, der kaster han også stående i vandet. Dog er der knap så meget fart i det "superkomiske" bagkast Angel
(Det supersoniske kast er også et græsplæne kast)

Jeg forstår ikke altid at nogle folk tror at nogle af disse kaste guroer ikke kan fiske eller kaste ved vandet.

Ser det lidt ligesom med 100 meter løberen Usain Bolt. Han kan også løbe langsomt, men ingen er pt. lige så hurtig som ham. Dette er ikke kommet af sig sev, men ved talent og træning.

Så hvis man har styr på lange liner mm. mon så ikke også man har en del rutine omkring fiskeriet??

Hr. Lilleheim er en af de "rigtige" kaste guroer. Han tør også stille op til konkurrencer og vise hvad han kan. Det var der et par stykker der måske kunne lære lidt af Cool

Mvh Leif
(Denne besked var sidst ændret: 07-05-2010 af 19:24 Leif Chr..)
07-05-2010 19:20
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #11
Hej Leif.
Jamen jeg har da også med stor fornøjelse set Lilleheim kaste og JA han er fandme dygtig.
Faktisk en af de meget få i europa der er værd at kigge på når han kaster, ja og så lige Hugo Nielsen men det er fordi han sådan en flot fyrBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig Grin

Men der er langt fra det supersoniske håndboldbane kast, til et fiskekast i vand til livet og en clouser i enden.
Det jeg mente var at du kan ikke bruge præcis det kast andre steder end i håndboldhallen.

/Allan

http://www.customflies.dk
07-05-2010 23:05
LCB

Besked: #12
Men en masse af de ting man lærer ved at træne netop det kast, kan man bruge ved vandet når man fisker i vand til livet med en Clouser på forfanget.

Og lige det der med at træne - det ved Mathias Lilleheim en hel del om - han er træner for de norske olympiske spydkastere :-)

Lars
08-05-2010 07:14