Varde-laks
Claus Bech-Petersen

Sorø
Besked: #1
Varde-laks
    Så skal I heller ikke snydes for denne.
Fisketuren begyndte med en ordentlig haglbyge og 6 grader, men så steg temperaturen lige en anelse og solen tittede frem. Og selv om det kun blev otte grader, fik jeg brug for at smide trøjen efter at denne her tog fluen på det eneste, der bare minder om en ordentlig fosnakke i åen.
Herligt - og allermest fantastisk er det, at åen om halvanden måned får sit frie løb tilbage. Ansager Stemmeværk er slået i stykker og gravkøerne arbejder intenst på at skabe et supervandløb i den ådal, hvor vandet har været forsvundet de seneste mange årtier.
Fangstdata: otte kilo, fanget på enhånds #9, synkeline og en ikke så stor Sunray Shadow.
Claus

http://www.ussingbech.dk
11-05-2010 22:47
Adversering
Esben Ludvigsen

Kibæk
Fraværende
Besked: #2
RE: Varde-laks
Tillykke med den flotte fisk Smile
12-05-2010 08:36
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #3
Kanon fangst!! Tillykke med den Smile

Mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
12-05-2010 08:41
Henrik Thomsen

Møldrup Jylland
Besked: #4
Hey claus...

Rigtig flot fisk, der som om man mister lysten til ørrederneWink

venligst henrik

Venligst Henrik Thomsen
------------------------------------------------------------------------------
Som modvægt mod livets mange sørger har himlen skænket mennesket 3 gaver: Håbet, søvnen og SAGE!
12-05-2010 10:22
Claus Bech-Petersen

Sorø
Besked: #5
Takker alle,
De er spændende, de laks. Jeg er glad for, at jeg har taget mig sammen til at fiske lidt laks igen - det er ved at være alt for mange år siden, jeg havde taget på vardelaksen. Og det er en fornøjelse med fisk, der bare tager fluen i et stort sug, når man primært fisker havørreder, hvor man skal koncentrere sig lidt mere for at kunne sætte modhugget i det rigtige øjeblik.
@Ole. MX. Og der var naturligvis et par af de lokale, der kiggede skeptisk på stangen og mente, at den slags korte stænger ikke duer til laks. Deres spinnestænger var nu ikke meget længere ...
@Henrik. Laks er godt nok størst - men ørreder er sjovest, synes jeg. Ubetinget.
Claus

12-05-2010 10:30
Olsen

København
Besked: #6
Hej Claus

Tillykke med den fine Laks!

Hvor hurtigt synkende line bruger du i åen?

Mvh.
Martin
(Denne besked var sidst ændret: 12-05-2010 af 16:15 Olsen.)
12-05-2010 16:14
Claus Bech-Petersen

Sorø
Besked: #7
Hej Martin,
Tak. Jeg bruger normalt en synke 4 og sætter så lidt ekstra fart på affiskningen, så den ikke går i bunden.
Claus

12-05-2010 17:18
Adversering