Endelig lidt modvægt for enden af linen!
Stig Sørensen
Webmaster

Randers NØ
Fraværende
Besked: #1
Endelig lidt modvægt for enden af linen!
Så lykkedes det for mig i lørdags.

Var ude ved Gammeldybet ved Udbyhøj og prøve lykken. Den første times tid gik med ingenting. En hurtig indtagning af fluen var oftest metoden, efter et langt kast lige ud i vandet.

Prøvede så at kaste på langs med 'dybet's kant som jeg næsten stod ved, og lod fluen (som var en lille reje imitation) synke helt til bunds. Så indtog jeg fluen i et drabeligt langsomt tempo, og så kom der sku et par små nap!

Metoden skulle jo lige afprøves et par gange, og pludselig var der bid. Kunne dog mærke at jeg ikke fik den godt kroget, og efter 10 sekunder hoppede den af. Det var klart en fisk af mindre størrelse.

Prøve igen, og efter et par minutter var der fast fisk. En fin havørred på lige omkring målet, der fik sin frihed igen.

Efterfølgende var der igen smånapseri efter fluen og den langsomme indtagning, men jeg blev nødt til at stoppe da jeg skulle hente kæresten fra arbejdet.

Men dælme lækkert endelig at have fået hul på bylden!
Var også på tide Big GrinBig Grin
14-09-2009 05:44
Adversering
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #2
RE: Endelig lidt modvægt for enden af linen!
Hey stig

Det er sku fedt det også endelig er lykkedes dig at få hul på de nulture.. hehe.. Big Grin

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
14-09-2009 08:58
Uwe

Herlev/Ballerup.
Besked: #3
RE: Endelig lidt modvægt for enden af linen!
Hejsa Stig..

Det var dælme dejligt, at du fik lidt flex på stangen. Jeg prøver at gøre dig kunsten efter imorgen, der stå den på Rødvig-Korsnæb. Skulle der være bid og den har størrelse, så DUMMER jeg mig ik igen som den gange vi var ude Blush .
Har du nogle ide om, hvornår du kommer til Sjælland igen??.

Uwe
15-09-2009 19:27