TCX kan ikke skilles
JTHL

Aalborg
Besked: #1
TCX kan ikke skilles
Har et lille problem med min TCX stang, del 1 og 2 vil bare ikke skilles fra hinandenAngry

Har prøvet kulde påvirkninger, varme. WD40/olie, gummihandsker osv. Men ingenting virkerHuh

Regner med at smide den forbi forhandleren, hvad skal jeg forvente der sker?

Jeg kan vel ikke acceptere mærker fra en tang eller andet kosmestisk defekter?

Med venlig hilsen
Jan
(Denne besked var sidst ændret: 16-05-2010 af 17:54 JTHL.)
16-05-2010 17:49
Adversering
123

Besked: #2
RE: TCX kan ikke skilles
(16-05-2010 17:49)JTHL Skrev:  Har et lille problem med min TCX stang, del 1 og 2 vil bare ikke skilles fra hinandenAngry

Har prøvet kulde påvirkninger, varme. WD40/olie, gummihandsker osv. Men ingenting virkerHuh

Regner med at smide den forbi forhandleren, hvad skal jeg forvente der sker?

Jeg kan vel ikke acceptere mærker fra en tang eller andet kosmestisk defekter?

Ro på. Tag en frysepose m. f.eks. grønsager fra fryseren og hold den rundt om ferrulen i ca. 30-40 sekunder. Jeg havde samme problem sidste år med et en Loop AEG som ikke ville skille sig ad under nogen omstændigheder. Fryseposen hjalp - selvfølgelig. Varme udvider jo så lad være med dette Smile
16-05-2010 18:32
JTHL

Aalborg
Besked: #3
Jeg har prøvet isblokke og poser med både ærter og persille, men intet hjalp...i

Med venlig hilsen
Jan
16-05-2010 18:40
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #4
Stå med helt samlede knæ - let bøjede. Anbring stangen i knæhaserne og hold om stangen ved ferrulen med begge hænder. Hænderne holdes helt tæt sammen og der holdes med et fast greb. Så opbyder du alle kræfter i bentøjet og spreder knæene således at de skubber hænderne fra hinanden - og vupti - problemet er løst. Har selv brugt det adskillige gange - altid med succes. Det kræver et fast greb ellers strippes stangen for øjerWink.

Held og lykke.

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
16-05-2010 19:15
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #5
(16-05-2010 19:15)Brandt Skrev:  Stå med helt samlede knæ - let bøjede. Anbring stangen i knæhaserne og hold om stangen ved ferrulen med begge hænder. Hænderne holdes helt tæt sammen og der holdes med et fast greb. Så opbyder du alle kræfter i bentøjet og spreder knæene således at de skubber hænderne fra hinanden - og vupti - problemet er løst. Har selv brugt det adskillige gange - altid med succes. Det kræver et fast greb ellers strippes stangen for øjerWink.

Held og lykke.

Helt enig - den metode burde virke.

Men pas på med at hænderne smutter!! Jeg har en gang oplevet, at få et slange-øje dybt ind i fingeren fordi hånden smuttede da jeg skulle skille en stang ad.Dodgy

Mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
16-05-2010 19:28
JTHL

Aalborg
Besked: #6
Jeg har prøvet det hele, men det virker bare ikke...:-(

Med venlig hilsen
Jan
16-05-2010 20:01
aov

Vesterbro Kbh.
Besked: #7
Hvis du har prøvet ALT.

Så er sidste løsning en grydeske i træ, den sætter du i kanten af hunferulen og giver den et gok, med et eller andet tungt der ikke ridser klingen gør det gerne i forbindelse med kulde påvirkning.
Jeg havde problemet med en xp for et par år siden, de kom aldrig fra hinanden og måtte en tur forbi fabrikken fordi de var "knækket"

Bemærk at det skal være SIDSTE UDVEJ den med træskeen, den kan potentielt skade klingen og så skal den afsted til usa.

/Allan

http://www.customflies.dk
16-05-2010 21:42
Adversering
Leif Chr.

Besked: #8
Prøv at finde en der vil hjælpe dig. Tag så fat med begge hænder på hver side af ferulen og træk. Din makker skal gøre det samme samtidig. Har aldrig oplevet noget som ikke er blevet delt efter sådan en tur.
Held og lykke

Mvh Leif
16-05-2010 23:21
Thomas Thacker

Besked: #9
Jeg har præcis samme problem! del 2 & 3 sidder bare FAST, så nu er min stang 3-delt, 2 små og en lang i midten....
Har prøvet det hele - isblokke kombineret med 120 kg stærk mand i den anden ende - og intet har hjulpet.
Så min ryger inden om forhandleren, men balladen er jo bare at man skal undvære den...
/Thomas
17-05-2010 13:58
Frederik

København N
Besked: #10
Arrrhh, Thomas, jeg vejer nu ikke 120 kg. selvom jeg er blevet lidt bredere, men jeg er stærk, det er jegRolleyes

Mvh Frederik

http://www.vimeo.com/inwaders
http://www.facebook.com/inwadersmedia
17-05-2010 14:28
JTHL

Aalborg
Besked: #11
Så blev den skilt af hos forhandleren. I fryseren i et kvarters tid også 2 fuld voksne mænd i begge ender, også trække i ryk....:-)

Med venlig hilsen
Jan
17-05-2010 17:23
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #12
Er godt at høre i endelig fik den skilt ad, trods en større omgang besvær lyder det til.. Smile

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
17-05-2010 17:59