Gudenå tilløb
Niels O Haugset

Ajstrup/ Hadsund
Besked: #1
Gudenå tilløb
Jeg har været i Mattrup,åen lør og søn. Fangede 3 bækker på 45/35/30. Min ene makker fik et par små og de mistede begge to lidt små fisk, og det samme gjorde jeg.Der var ingen tegn til stallin. Jeg havde håbet på at se nogle af dem, ikke for at fange dem da de jo er fredet,men jeg har aldrig set en i vikeligheden. Min ene makker som har fiskeretten har en del billeder der fra med stallinger. Det er en noget af en udfordring inde i Mattrup skov,der skal maves, kravles og sniges for at komme til at fiske. Tålmodighed er et must i den skov men en super oplevelse at skulle yde så meget for at dyppe snøren.Tongue K&B Niels

MVH Niels
17-05-2010 12:34
Adversering
Sølvræven
Gæst

Besked: #2
RE: Gudenå tilløb
(17-05-2010 12:34)Niels O Haugset Skrev:  Jeg har været i Mattrup,åen lør og søn. Fangede 3 bækker på 45/35/30. Min ene makker fik et par små og de mistede begge to lidt små fisk, og det samme gjorde jeg.Der var ingen tegn til stallin. Jeg havde håbet på at se nogle af dem, ikke for at fange dem da de jo er fredet,men jeg har aldrig set en i vikeligheden. Min ene makker som har fiskeretten har en del billeder der fra med stallinger. Det er en noget af en udfordring inde i Mattrup skov,der skal maves, kravles og sniges for at komme til at fiske. Tålmodighed er et must i den skov men en super oplevelse at skulle yde så meget for at dyppe snøren.Tongue K&B Niels

Hej Niels,

Skønt du havde en god tur..

Stallinger er der i Mattrup åBig Grin den danske "rekord" for stallinger er der fra, kan ikke lige huske hvor stor den var...meeen fanget under el-fiskeriBig Grin

Specielt er det spændende der hvor Mattrup å løber i Gudenå, der findes nogle af laksens gamle gydebanker, de ligger der bare og venter på der engang bliver fri passageDodgy

Venligst

Claus,
17-05-2010 15:57
Niels O Haugset

Ajstrup/ Hadsund
Besked: #3
Vi var også der men vandet var totalt mudret til. Min makker har fiske ret fra 1km ovenfor den nederste bro og til Gudenåen på den side hvor du har åen til venstreBig Grin og lidt opstrøms gudenåen. Vi skal

MVH Niels
17-05-2010 20:18
Niels O Haugset

Ajstrup/ Hadsund
Besked: #4
Der er lidt stress på her skal med færgen kl 2215 fra Hirtshals til Larvik. K&B til Jer alle. Håber ikke der er for meget vand i elvenTongue.

MVH Niels
17-05-2010 20:35
kenneth n

kbh
Besked: #5
[q
Stallinger er der i Mattrup åBig Grin den danske "rekord" for stallinger er der fra, kan ikke lige huske hvor stor den var...meeen fanget under el-fiskeriBig Grin

Specielt er det spændende der hvor Mattrup å løber i Gudenå, der findes nogle af laksens gamle gydebanker, de ligger der bare og venter på der engang bliver fri passageDodgy

hej det sted du snakker om hvor matrup å løber ud i gudenåen . er det ikke dette stykke der ejes af en vis peter roos hvor åen bare svinger sig i s og 8 taller ??? ren nysgerrighed
19-05-2010 13:24
Sølvræven
Gæst

Besked: #6
(19-05-2010 13:24)kenneth madsen Skrev:  [q

hej det sted du snakker om hvor matrup å løber ud i gudenåen . er det ikke dette stykke der ejes af en vis peter roos hvor åen bare svinger sig i s og 8 taller ??? ren nysgerrighed

Hej Kenneth,

Jeg kender ikke ejere forholdet på stykket fra Bjergsmøllevej og ned til udløbet i Gudenå, men jo! der er mange slyngninger på det stræk.........

Venligst

Claus
19-05-2010 22:41
Niels O Haugset

Ajstrup/ Hadsund
Besked: #7
Det er Mattrup godsejeren som ejer den side vi fisker på. venstre side nedstrøms er der nogle stykker om. Jeg ved ikke om de ejer det,men der kan hvist nok lejes kort der.Jeg er lige vendt hjem fra Norge. vandet stod langt ind på mark og skov der var sne bare
man kom lidt op fra dalene. Vejret var fantastisk flot og varmt var lige ude og dyppe til navlen i en fjeld sø Brr lidt for køligt, men man er vel VIKING . Jeg opgav fiskeriet men havde en dejlig tur. Niels

MVH Niels
23-05-2010 22:43
Adversering
Sølvræven
Gæst

Besked: #8
(23-05-2010 22:43)Niels O Haugset Skrev:  Det er Mattrup godsejeren som ejer den side vi fisker på. venstre side nedstrøms er der nogle stykker om. Jeg ved ikke om de ejer det,men der kan hvist nok lejes kort der.Jeg er lige vendt hjem fra Norge. vandet stod langt ind på mark og skov der var sne bare
man kom lidt op fra dalene. Vejret var fantastisk flot og varmt var lige ude og dyppe til navlen i en fjeld sø Brr lidt for køligt, men man er vel VIKING . Jeg opgav fiskeriet men havde en dejlig tur. Niels

Hei Niels,

Var du hjemme til nationaldag med majstangsdans og 96% finspritBig Grin

Og hvor var planen du skulle fiske?

Venligst

Claus
24-05-2010 14:17
Niels O Haugset

Ajstrup/ Hadsund
Besked: #9
Hej Claus. Tongue Nej jeg nåede det ikke var der før d 18 kl 0200Angel. Det var meningen at jeg skulle fiske i en elv som hedder Begna samt en masse små elve men det var formålsløst pga vandmasserne. Var en tur forbi Drammenselven men det var det sammeHuh. Det varer nok ikke længe inden vi skal der op igenCool
VH Niels

MVH Niels
24-05-2010 17:48