Bilfragmenteringen lukket
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #1
Bilfragmenteringen lukket
Planen var at bruge sommerdagen ved "bilfragmenteringen" med fluestang i hånden og solcreme i fjæset - men ak og ve! Ved nedkørslen stod et stort funklende nyt "al motorkørsel forbudt-skilt". Jeg listede i stedet ned ved Østergårde og fiskede hen til den oprindelige destignation. Netop som jeg stod og fightede en balletdanser på Oles swap-redtag!!, kom bondemanden kørende med et læs kæmpesten og læssede dem af på P-pladsen, hvor vi ikke længere kan holde. Senere kom yderligere et stenlæs.
Jeg gik i land og fik en sludder med fyren på traktoren og ejeren af huset, der ligger nede ved fjorden. Umiddelbart flinke mennesker, der var trætte af lystfiskere, der spærrede vejen, efterlod udbrændte engangsgrills og tomme øldåser. Der havde endda været enkelte lystfiskere, der var dirrekte ubehagelige, da de var blevet bedt om af friholde vejen ved parkering af deres bil!

Senere fik jeg en snak med en husejer henne ved "P-området"(?) ved Østergårde. Igen en flink og imødekommende mand, der kunne fortælle, at der heller ikke der altid er udelukkende lokal begejstring over måden, hvorpå det lystfiskende folk indtager området på. Hvis de også lukker af - så må vi gå helt fra havnen i Vive!!Confused

Vi må lære at optræde korrekt og udvise respekt og hensyn, hvor vi færdes med stang i håndExclamation

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
(Denne besked var sidst ændret: 23-05-2010 af 02:15 Brandt.)
23-05-2010 02:13
Adversering
Sølvræven
Gæst

Besked: #2
RE: Bilfragmenteringen lukket
(23-05-2010 02:13)Brandt Skrev:  Planen var at bruge sommerdagen ved "bilfragmenteringen" med fluestang i hånden og solcreme i fjæset - men ak og ve! Ved nedkørslen stod et stort funklende nyt "al motorkørsel forbudt-skilt". Jeg listede i stedet ned ved Østergårde og fiskede hen til den oprindelige destignation. Netop som jeg stod og fightede en balletdanser på Oles swap-redtag!!, kom bondemanden kørende med et læs kæmpesten og læssede dem af på P-pladsen, hvor vi ikke længere kan holde. Senere kom yderligere et stenlæs.
Jeg gik i land og fik en sludder med fyren på traktoren og ejeren af huset, der ligger nede ved fjorden. Umiddelbart flinke mennesker, der var trætte af lystfiskere, der spærrede vejen, efterlod udbrændte engangsgrills og tomme øldåser. Der havde endda været enkelte lystfiskere, der var dirrekte ubehagelige, da de var blevet bedt om af friholde vejen ved parkering af deres bil!

Senere fik jeg en snak med en husejer henne ved "P-området"(?) ved Østergårde. Igen en flink og imødekommende mand, der kunne fortælle, at der heller ikke der altid er udelukkende lokal begejstring over måden, hvorpå det lystfiskende folk indtager området på. Hvis de også lukker af - så må vi gå helt fra havnen i Vive!!Confused

Vi må lære at optræde korrekt og udvise respekt og hensyn, hvor vi færdes med stang i håndExclamation

Hej Brandt,

Enig! det er "brand" ærgeligt at folke ikke kan se udover deres egen næsetip, det er de få de ødelægger det for de mange.......

Det er desværre en stigende tendens, snakken har været oppe ved bla Stenrevet i Randers fjord samme histroie, folk blokkere adgangsvejen og nogle vælger at tage hele turen til ned til fjorden på trods af kørsels forbud.

Adgangsvejen til Rolsøgaard blev ligeledes lukket for kørsel forrige år.......

Adgangevejen langs kysten ved Glatved er spærret......

Man ku godt frygt at adgangsforholdene nu også bliver lukket ved Østergårde da der vil blive stigende trafik......

Claus
23-05-2010 09:15
Morten H

Besked: #3
Almindelig god opførsel og hensyntagen til lokalområdet er da det mindste en lodsejer kan forlange.
Om det er ved åen, i søen, i fjorden eller på kysten, så holder jeg på at det er på sin plads at man viser hensyn.
Man kan jo lige vende den 180 grader og se hvordan det ser ud fra deres side.
Jeg har som regl mere "skrald" med hjem end jeg havde med.

Mvh Morten

MHede
mhede.wordpress.com
Tight Lines + Square Tails
23-05-2010 10:31
Jan P

Harlev J.
Besked: #4
Desværre et gammel-kendt problem.

Også den fremragende nedkørsel til Jernhatten lukkede for en del år siden fordi nogle ikke kunne finde ud af at opføre sig som gæster.

Do you want to be happy ?

- for a day ?
- get drunk..

- for a week ?
- get married..

- for life ?
- go fishing..
23-05-2010 11:07
Klaus J
Redaktør

Slagelse
Besked: #5
Det er da virkelig sørgeligt at det skal gå sådan når man har sådanne fine faciliteter og tilgang til gode fiskepladser.

Men det er nemlig desværre også et tilbage vendende problem fordi der er nogen enkelte der bare ikke kan finde ud af og ind ordne sig og opføre sig ordentlig, da de kun er gæster..

Tight loops.. Crazy Line control.. -->

- Klaus J
- CI Fly-Casting Instructor

blog.klaus-flyfishing.dk
23-05-2010 13:28
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #6
(23-05-2010 13:28)Klaus J Skrev:  ... fordi der er nogen enkelte der bare ikke kan finde ud af og ind ordne sig og opføre sig ordentlig, da de kun er gæster..

Det er sgu desværre ikke bare nogle enkelteSad
Jeg var ved Hverringe skov på Hindsholm igår - en af de mest naturskønne pladser jeg kender på fyn, med skov og skrænt lige bag stranden.
Det var virkelig beskæmmende!!
Stort set hver eneste gang der var et læ langs skrænten - så lå der bålrester, grillbakker, dåser, linestumper , papir osv..

Tror sgu, at vi får ret svært ved at skabe gehør for vores synspunkter hvis billedet af en kystfisker er, at han er et skovsvin der ikke rydder op efter sigConfused

venligst
Martin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
23-05-2010 13:54
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #7
Det ville godt nok være trist hvis adgangen til kyst og å blev begrænset pga vores egen adfærd ved vandet!! Det burde ikke være så frygteligt vanskeligt at tage sit eget skrald med sig?

Jeg forstår på sin vis godt de lodsejere, som får nok og lukker for adgangen - her hvor vi bor ville jeg selv ønske, at jeg kunne lukke for adgangen for hundeejere, som har en sørgelig tendens til at efterlade en god del Smile

Når det så er sagt mener jeg rent faktisk at der burde være plads til os alle ved vores kyster og at afskærmninger og blokeringer mv. bør kunne undgås.

Mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
(Denne besked var sidst ændret: 23-05-2010 af 14:17 Nikolai Kaad.)
23-05-2010 14:04
Adversering
JTHL

Aalborg
Besked: #8
Jeg har været ved Bilfragtmenteringen en del gange nu, og må sgu indrømme at ham fra gården af, ikke har andet og lave i weekenderne end at tjekke op på hvordan lystfiskerne holder dernede. Og ham som bor i huset ved vandet, laver ikke andet end at lave en kæmpe dynge haveaffald der hvor der bilerne holder, hvis han ikke hvert år laver den dynge grene osv. kunne der snildt holde et par biler mere.

Har ikke set eller oplevet at folk efterlader deres affald, der er altid rent og nydeligt de gange vi har været der.

Med venlig hilsen
Jan
23-05-2010 14:14
konradhen

Besked: #9
Jeg har samlet lidt fra diverse netaviser. Og det er ikke små ting folk smider i vores natur.
http://gyllebomben.mono.net/10038/Natur%...os%20selv.

Hvis i ligger inde med billeder af affald der ligger og flyder i naturen må i gerne sende dem til mig så vil jeg ligge dem ud på siden. Gerne med en beskrivelse med hvor i har taget billedet. (Sted og postnummer) Skriv gerne jeres for og efter navn så vil i blive krediteret for billedet.
I kan sende dem her til gyllebomben@gmail.com

Mvh
Henrik
http://gyllebomben.mono.net

Besøg Gyllebomben-DK hvis du tør Det er ikke for sarte sjæle.
Gyllebomben.mono.net

Konradhen.dk helt der ude hvor kragerne vender.
konradhen.dk
(Denne besked var sidst ændret: 28-05-2010 af 16:44 konradhen.)
28-05-2010 16:40
Nikolajc

Hjørring
Besked: #10
Med fare for at blive rigtig upopulær, svare jeg på denne tråd alligevel.
At kalde "manden" fra huset ved fjorden imødekommende og venlig er vel en sandhed med modifikationer. Jeg kan fortælle om mine oplevelser med ham.
1. gang jeg er ved Mariager fjord tager jeg til fragmenteringen, efter at have læst en del positivt om stedet. Jeg får parkeret lidt uheldigt og bliver gjort opmærksom på problemet af en "kolega" på stedet og flytter selvfølgelig bilen med det samme. Da jeg står og rigger fluekæppen til kommer en "mand" gående hen til mig og begynder at svine mig til, om jeg ikke kan se at det er en privat vej jeg holder på og om jeg ikke kan se at jeg holder i vejen for ham, jeg svare blot nej til begge dele. Han fortsætter sin meget agresive fremfærd og jeg beder ham derfor om at snakke ordenligt til mig hvilket tænder ham helt afCool Da han har forladt stedet får jeg af hvide af et par "kolegaer" at jeg ikke skal tage det så tungt, og at han altid opføre sig sådan.
2. gang jeg er ved mariager fjord køre jeg igen til fragmenteringen(jeg fangede jo fisk første gangBig Grin) På en hel dag holdt der ikke på noget tidspunkt over 3 biler så det var ikke fordi der ikke var plads nok.
Jeg stå ved bagagerummet til min bil som holder helt ned til kanten, og snakker med en "kolega" da "manden" pludeselig står bag ved mig, jeg vender mig omkring og får at vide at jeg skal flytte mig fordi at han skal forbi, jeg siger til ham at han da bare kan gå udenom, og vender mig om igen for at genoptage min samtale. "manden" fortsætter med de kendte floskler om hans private vej og min åbenlyse mangel på evner til at parkere. Da han vælger at fortsætte sin rute med sit bundt af afklippede grene(med torne) som går MEGET tæt forbi min bil og endnu tættere på mig og mine waders giver jeg "manden" et puf/skub da jeg ikke havde lappegrej med og spørger om hvad der er galt med ham. jeg får intet svar blot en anklage om at jeg har slået hvilket dog bliver afkræftet af min kolega som blot bekræfter der var tale om et skub. Havde han virkelig ment at der var tale om at slag havde han vel ringet efter politiet. Nu ved jeg ikke hvilken bil han("manden") køre i, blot at medmindre at han køre i en Leopard kampvogn så var de rigeligt med plads til at han kunne komme forbi også med sine grene.
Så at kalde ham for venlig og imødekommendeHuh
30-05-2010 17:55
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #11
(30-05-2010 17:55)Nikolajc Skrev:  Med fare for at blive rigtig upopulær, svare jeg på denne tråd alligevel.
At kalde "manden" fra huset ved fjorden imødekommende og venlig er vel en sandhed med modifikationer. Jeg kan fortælle om mine oplevelser med ham.
1. gang jeg er ved Mariager fjord tager jeg til fragmenteringen, efter at have læst en del positivt om stedet. Jeg får parkeret lidt uheldigt og bliver gjort opmærksom på problemet af en "kolega" på stedet og flytter selvfølgelig bilen med det samme. Da jeg står og rigger fluekæppen til kommer en "mand" gående hen til mig og begynder at svine mig til, om jeg ikke kan se at det er en privat vej jeg holder på og om jeg ikke kan se at jeg holder i vejen for ham, jeg svare blot nej til begge dele. Han fortsætter sin meget agresive fremfærd og jeg beder ham derfor om at snakke ordenligt til mig hvilket tænder ham helt afCool Da han har forladt stedet får jeg af hvide af et par "kolegaer" at jeg ikke skal tage det så tungt, og at han altid opføre sig sådan.
2. gang jeg er ved mariager fjord køre jeg igen til fragmenteringen(jeg fangede jo fisk første gangBig Grin) På en hel dag holdt der ikke på noget tidspunkt over 3 biler så det var ikke fordi der ikke var plads nok.
Jeg stå ved bagagerummet til min bil som holder helt ned til kanten, og snakker med en "kolega" da "manden" pludeselig står bag ved mig, jeg vender mig omkring og får at vide at jeg skal flytte mig fordi at han skal forbi, jeg siger til ham at han da bare kan gå udenom, og vender mig om igen for at genoptage min samtale. "manden" fortsætter med de kendte floskler om hans private vej og min åbenlyse mangel på evner til at parkere. Da han vælger at fortsætte sin rute med sit bundt af afklippede grene(med torne) som går MEGET tæt forbi min bil og endnu tættere på mig og mine waders giver jeg "manden" et puf/skub da jeg ikke havde lappegrej med og spørger om hvad der er galt med ham. jeg får intet svar blot en anklage om at jeg har slået hvilket dog bliver afkræftet af min kolega som blot bekræfter der var tale om et skub. Havde han virkelig ment at der var tale om at slag havde han vel ringet efter politiet. Nu ved jeg ikke hvilken bil han("manden") køre i, blot at medmindre at han køre i en Leopard kampvogn så var de rigeligt med plads til at han kunne komme forbi også med sine grene.
Så at kalde ham for venlig og imødekommendeHuh

Hej Nikolajc

Jeg har kun mødt manden den ene gang, og talte vel med ham i 5 - 10 minutter. Ved den lejlighed lød han nu meget fornuftig. Det var givetvis dig han hentydede til, da han fortalte om en lystfisker, der havde været ubehagelig. Han sagde nemlig, at der blev skubbet.

Tror nu ikke, at du bliver upopulær herinde. Ikke hos mig i hvert fald - jeg aner jo ikke, hvad der er sket. Din historie kunne jo antyde, at den kære mand måske ikke er af den tolerante type.

Det korte af det lange er dog, at vi bør opføre os korrekt og venligt, når vi færdes i "folks baghave". Det er surt når vejene lukkes for os. Hermed ikke sagt, at du, Nikolajc, har gjort noget galt.

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
30-05-2010 22:15
Niels O Haugset

Ajstrup/ Hadsund
Besked: #12
Jeg er såmen også blevet bedt om at finde et andet sted at parkere af manden. Han kommer springende med en meget sur atitude,og forklarer mig at der komer en lastbil med varer til ham og at han ikke ville kunne kome forbi. jeg holder så der er masser af plads,men flytter bilen helt ud til og langs med kanten. Efter et stykke tid kommer der en lille ladvog trillende forbi med en venlig mand som hilserSmile. Måske han var lykkelig for alt den plads der var at køre påTongue VH Niels

MVH Niels
30-05-2010 23:58