Loop yellow line og loop klassificering
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #1
Loop yellow line og loop klassificering
Dengang stængerne fra loop var grønne, blå og gule, hvordan skulle klassificeringen da forstås. Altså f.eks. en yellow line 593-3 - var det til en wf5f line eller vudden var det ?

OG
Er der nogen der lige kan remse Yellow line enhåndsstængerne op - længde og lineklasse - altså alle de modeller den fandtes i ? Jeg har ledt overalt men kan ikke finde dem :-(

vh
Peter

Peter

"There is nothing permanent except change"

http://prmulbjerg.wixsite.com/pmrodandknifeco
(Denne besked var sidst ændret: 27-05-2010 af 23:39 PeterMulbjerg.)
27-05-2010 23:38
Adversering
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #2
RE: Loop yellow line og loop klassificering
Hej Peter

Så vidt jeg kan se i "Flugfiske" fra guiderne.com fandtes der følgende Loop Yellowline tænger:
Enhånds:
7,8´#2-3
8,2´#3-4
8,8´#4-5
9,3´#5-6
9,7´#5-6
9,3´#6-7
9,3´#7-8
(der var vist også et par stænger på 10´, men de er åbenbart ikke med i guiden. 9,7´#5-6 har jeg selv tilføjet listen, da jeg selv har haft denne stang)

Tohånds:
12,4´#8-9
13,2´#9-10
14´#9-10

Jeg har valgt at bruge det laveste tal,når jeg har skullet klassificere stængerne og vælge en line til dem. Dog brugte jeg som oftest et skydehoved fra scierra som var klassificeret #5/6 til min stang fra Loop, som jo også hed #5/6. Det fungerede fint for mig.

Jeg har brugte en Guideline Highwater #4 på min gamle lyseblå Loop Blueline 8,8´#4-5 - og det fungerer også ganske udemærket.

Mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
28-05-2010 06:58
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #3
Tak skal du ha Nikolai - det var lige netop det jeg havde brug for :-)
Mht. din 9'7" stang - så kunne jeg godt tænke mig at høre lidt mere om den - det er nemlig den jeg syntes jeg kunne huske fandtes. Hvad kan den og hvad kan den ikke og hvad har du i stedet for (som vel er bedre ??)

vh
Peter

Peter

28-05-2010 07:45
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #4
(28-05-2010 07:45)PeterMulbjerg Skrev:  Tak skal du ha Nikolai - det var lige netop det jeg havde brug for :-)
Mht. din 9'7" stang - så kunne jeg godt tænke mig at høre lidt mere om den - det er nemlig den jeg syntes jeg kunne huske fandtes. Hvad kan den og hvad kan den ikke og hvad har du i stedet for (som vel er bedre ??)

vh
Peter

Hej Peter

Du kan rent faktisk se den på mit profilbillede, hvor den er med ude efter hornfisk Smile

Den blev brugt flittigt en overgang, som den foretrukne kyststang med det ovennævnte skydehoved. Det fungerede rigtigt godt og det var udelukkende FTAS, som gjorde at jeg købte en ny stang til kysten (vistnok en Vision Catapult 590?) og henviste Loopen til skabet. Da den kom frem igen efter nogle år føltes den noget langsom i forhold til det jeg havde skiftet til og så blev den solgt. Det kan nogle gange godt ærge mig en smule, da den var noget helt særligt (og jeg fik heller ikke meget for den - Catapulten er da også blevet solgt sidenhen). Egentlig kunne den gule Loop klare det meste jeg udsatte den for ved kysterne, selvom god blæst ikke var optimalt, da skyehovedet var ganske let.

Men stangen havde fint med kræfter, dog blot en noget dybere og roligere aktion end, hvad vi ellers bliver præsenteret for idag - hviket jo også var seriens kendetegn og succesgrundlag.

Den har gså været med til noget tørflue i en P&T et par gange, hvilket den også gjorde ganske udemærket.

Kan du finde en sådan stang kan du roligt købe den.

Idag har jeg skåret mit grej ned til noget der kan ligne et minimalist-setupAngel med to #4, to #6 og 1 #8, så jeg har ikke længere en #5 til kysten. Den af mine nuværende kyststænger, som kommer nærmest i kastvægt er min Z-axis 691 (uden at jeg dog vil sammenligne de to stænger).

Håber du kan bruge ovenstående til noget Smile

Mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
28-05-2010 14:53
PeterMulbjerg
Admin

Vendsyssel
Besked: #5
Tak Nikolai - god brugbar information :-) Jeg syntes jeg kunne huske noget med en Loop AEG - men det var nok ikke dig så ??

vh
Peter

Peter

28-05-2010 15:10
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #6
Jo jo det var såmænd mig Wink

Men de er solgt videre. Fine stænger iøvrigt Smile

Mvh

Nikolai

28-05-2010 21:05