Hjælp til gedderne i søen
claus8700

Besked: #1
Hjælp til gedderne i søen
jeg har fundet mig en klarvands sø på det dybeste sted er der 5 meter og niks mere

jeg har testet lidt idag med de foskellige dybder som jeg bøvler lidt med

jeg anvender idag Guideline Pike Flydene line, og montere ekstra 1.5 meter sink tip,
lader jeg det synke et stykke tid i søen ( der er ingen strøm gennemgang i søen ), og begynder at trække i linen langsomt, så går jeg på bunden kan jeg mærke.

jeg stikker så min stang i vanden med spidsen ned af, da jeg ved min stang er 2.7 meter lang 9,6 fod
når vand overfladen rammer mit fluehjul kan jeg mærke bunden, så godt og vel er jeg nede på de 2.6 meter med fluen med overstående system sa sammen

jeg har så læst mig yderligere til at gedder elsker skrænter at stå på, så jeg tænker at jeg ikke kan komme længere ned med overstående system

jeg er så i tvivl nu, vælger jeg en wf line der er 27 meter, men klumpen er 10.5 meter hvor de første 5 meter af klumpen er en synke3 og resten er en synke1, så kommer linen til at stå skrå i vandet.

synke3 klumpen synker med 8 sec/ meter, og så er jeg i tvivl nu om jeg kan få fluen ned på ca. 3.5 - 4 meter med overstående synke 3 klump som har synke3 på de første 5 meter af klumben

på forhånd tak

og håber på om nogen kan give mig et prej og jeg er ude i noget rigtig
(Denne besked var sidst ændret: 01-06-2010 af 20:16 claus8700.)
01-06-2010 20:14
Adversering
Sølvræven
Gæst

Besked: #2
RE: Hjælp til gedderne i søen
(01-06-2010 20:14)claus8700 Skrev:  jeg har fundet mig en klarvands sø på det dybeste sted er der 5 meter og niks mere

jeg har testet lidt idag med de foskellige dybder som jeg bøvler lidt med

jeg anvender idag Guideline Pike Flydene line, og montere ekstra 1.5 meter sink tip,
lader jeg det synke et stykke tid i søen ( der er ingen strøm gennemgang i søen ), og begynder at trække i linen langsomt, så går jeg på bunden kan jeg mærke.

jeg stikker så min stang i vanden med spidsen ned af, da jeg ved min stang er 2.7 meter lang 9,6 fod
når vand overfladen rammer mit fluehjul kan jeg mærke bunden, så godt og vel er jeg nede på de 2.6 meter med fluen med overstående system sa sammen

jeg har så læst mig yderligere til at gedder elsker skrænter at stå på, så jeg tænker at jeg ikke kan komme længere ned med overstående system

jeg er så i tvivl nu, vælger jeg en wf line der er 27 meter, men klumpen er 10.5 meter hvor de første 5 meter af klumpen er en synke3 og resten er en synke1, så kommer linen til at stå skrå i vandet.

synke3 klumpen synker med 8 sec/ meter, og så er jeg i tvivl nu om jeg kan få fluen ned på ca. 3.5 - 4 meter med overstående synke 3 klump som har synke3 på de første 5 meter af klumben

på forhånd tak

og håber på om nogen kan give mig et prej og jeg er ude i noget rigtig

Hej Claus,

Det bliver jo helt kompliceretBig Grin njaaa du kan jo ikke undgå at få vinkel på dit indtag med en synkende line på 5 meter vand, men 5 meter er nu heller ikke så dybt enda, hvis du fisker fluen over 5 meter vand i en dybde på 2 - 3 meter så skal den jagende gedde nok snuppe fluen.

Men hvorfor ikke vælge de "nemme" gedder, fisk på de gedder der står i bredvegatationen, så går det fint med flydende og langsomt synkende line.

Jeg fisker / har fisket søer så som Glenstrup og Fussingø sø, begge dybe søer....med agn fisk fisker jeg skrænterne på op til 16 meter vand, men med flue - bliver kastene lagt ind mod bredvegatationen på 1-3 meter vand, der går både flydende og intermidiate fint.....

Venligst

Claus
01-06-2010 22:00
claus8700

Besked: #3
RE: Hjælp til gedderne i søen
takker

jeg har en ide om at gedderne om sommeren står langt nede på skrænten. Derfor skal jeg der ned og på bunden om vinteren

fik ellers 7 gedder igår og en blødig tommeltot oven i

mange siger også en synke2 line.... men jeg aner ikke en skdi om det
02-06-2010 09:24