Skydeline til Tcr 691.
Stefan

Aalborg
Besked: #1
Skydeline til Tcr 691.
Hej tænkte på hvilke skydeliner i bruger på denne stang?

Har investeret i en rio coatet skydeline, den er også rigtig lækker at fiske med. Problemet er bare at samlingen mellem skydehoved og skydeline (loop til loop) har en skrækkelig vane til at sidde fast i topøjet når jeg kaster, ikke i hvert kast men nok til det virkelig kan irritere mig. Det kan nok også gå grueligt galt med fisk på, det gjorde det heldigvis ikke i fredags, fik ny Pr Big Grin

Det er nok ikke så meget forslag til andre liner jeg efterspørger, nok snarer en løsning på problemet Huh Syns forøvrigt det er nogle små øjer der sidder på Tcr serien. Men nu er der heldigvis en del ejere af denne fantastiske stang inde på dette forum så skal det jo nok gå Big Grin

Venligst Stefan
09-06-2010 00:17
Adversering
Brandt

Nordjylland/Aalb.
Besked: #2
RE: Skydeline til Tcr 691.
Hej Stefan

Det er et fælt problem med de der TCR-stænger. Der er desværre ikke noget at gøre ved det, - men pyt jeg kan da godt købe den (billigt) - bare for at hjælpe dig lidt. Så bliver problemet jo mit! Wink

Problemet er nu nok mere løkkerne - jeg lavede et skydehoved til dig (#4). Det er naturligvis for let til TCR'en, men prøv, om løkken på det hoved også jammer med topøjet på TCR'en. Hvis ikke, så er det jo bare at lave nye løkker.

PS Jeg ville bruge en WF'er på stangen, hvis det var min.

Mvh. Brandt : )
Fiskelivet består av 51 veckors längtan och en veckas fjällfiske.
(Denne besked var sidst ændret: 09-06-2010 af 00:55 Brandt.)
09-06-2010 00:54
Martin Brøndum
Admin

Odense
Besked: #3
Hej Stefan

Jeg har trukket et flettet loop på min Rio skydeline. Jeg bruger aldrig de medfølgende plastikrør - men sikrer istedet loop'et med 2-3 beviklinger af enten bindetråd eller ca. 0,25 nylon. De får efterfølgende en gang knot sense .. så er de helt smalle og glatteSmile

venligst
Martin

Venligst Martin

"One child, one teacher, one pen and one book can change the world. Education is the only solution. Education first."
Malala Yousufzais
09-06-2010 00:55
Ulrich

Hobro
Besked: #4
Et bud fra min side vil være at sakse de præ. producerede loops og lave loops i selve kærnen i dine liner. Selvfølgelig forudsat at linerne har en flettet kærne.
Kan anbefale denne løsning da den giver minimal modstand i øjerne.

Hermed et link til at lave loop på linens kærne:
http://mayfly.dk/blog/2009/04/28/l%C3%B8...v%C3%A6rt/

Mvh. Ulrich

"Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after."
09-06-2010 01:02
Stefan

Aalborg
Besked: #5
(09-06-2010 00:54)Brandt Skrev:  Hej Stefan

Det er et fælt problem med de der TCR-stænger. Der er desværre ikke noget at gøre ved det, - men pyt jeg kan da godt købe den (billigt) - bare for at hjælpe dig lidt. Så bliver problemet jo mit! Wink

Problemet er nu nok mere løkkerne - jeg lavede et skydehoved til dig (#4). Det er naturligvis for let til TCR'en, men prøv, om løkken på det hoved også jammer med topøjet på TCR'en. Hvis ikke, så er det jo bare at lave nye løkker.

PS Jeg ville bruge en WF'er på stangen, hvis det var min.

Ha ha tror aldrig jeg går af med min Tcr, ja har faktisk 2 Smile Jeg har udviklet mig rigtig meget siden jeg fik øjnene op for de stænger, plus jeg har fået min Pr på 691'eren.

Ja det var også min tanke det med øjerne, det skal prøves tak Smile

Venligst stefan
09-06-2010 01:03
Stefan

Aalborg
Besked: #6
(09-06-2010 00:55)Martin Brøndum Skrev:  Hej Stefan

Jeg har trukket et flettet loop på min Rio skydeline. Jeg bruger aldrig de medfølgende plastikrør - men sikrer istedet loop'et med 2-3 beviklinger af enten bindetråd eller ca. 0,25 nylon. De får efterfølgende en gang knot sense .. så er de helt smalle og glatteSmile

venligst
Martin

Er godt nok mest til loops der er lavet af kernen må jeg nok indrømme, ellers tak Smile

Venligst Stefan
09-06-2010 01:08
Stefan

Aalborg
Besked: #7
(09-06-2010 01:02)Ulrich Skrev:  Et bud fra min side vil være at sakse de præ. producerede loops og lave loops i selve kærnen i dine liner. Selvfølgelig forudsat at linerne har en flettet kærne.
Kan anbefale denne løsning da den giver minimal modstand i øjerne.

Hermed et link til at lave loop på linens kærne:
http://mayfly.dk/blog/2009/04/28/l%C3%B8...v%C3%A6rt/

Mvh. Ulrich

Hej der er loops lavet af kernen i butikken de er købt (købt forskellige steder). Tror det er der loop der sidder på skydehovedet der er problemet, tror det er for smalt og slet ikke har den smidighed til at glide gennem øjerne, tror det er så stift at det fungerer som stopklods. Tror jeg vil prøve med nogle nye loops.

Venligst Stefan
09-06-2010 01:13
Adversering
Ulrich

Hobro
Besked: #8
Humm! Lyder for mig lidt underligt at et loop lavet på kernen skulle være for stift. Har kun erfaret at kerne loops arbejder sig sammen så der er marginal modstand. Det eneste jeg kan se som problem er hvis loopet har fået lige rigeligt med Knot Sense så det bliver for stift.

Mvh. Ulrich

"Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after."
09-06-2010 01:42
JTHL

Aalborg
Besked: #9
Der er monofil kerne på Rio skydelinen, så går udfra at løkken er lavet af nailknots og knotsense. Jeg har samme problem, man mærker samlingen noget mere med denne skydeline. Tror desværre ikke der er så meget at gøre, hvis man begynder at smelte løkker, tror jeg de bliver for store.

Med venlig hilsen
Jan
09-06-2010 09:09
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #10
Sludder. Man kan lave fine løkker på monofile kerner Tongue
09-06-2010 12:31
JTHL

Aalborg
Besked: #11
Der er heller ikke nogen som siger de ikke kan laves fine...:-)

Med venlig hilsen
Jan
09-06-2010 12:33
Jakob Hansen

Viborg
Besked: #12
(09-06-2010 09:09)JTHL Skrev:  Tror desværre ikke der er så meget at gøre, hvis man begynder at smelte løkker, tror jeg de bliver for store.
09-06-2010 12:36