SAGE tohånds - traditional vs. european
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #1
SAGE tohånds - traditional vs. european
Hej

Jeg overvejer fortsat at investere i en tohåndsstang i #7 til årets tur til Mandal. Det kunne meget godt være en SAGE 7136-4 Smile

Men jeg er i tvivl om hvor stor forskel der egentlig er på SAGE´s traditional serie og så deres european serie??

Er disse serier overhovedet værd at kigge efter - eller skal man gå efter de nyere modeller f.eks VT2 / Z-axis / TCR? Jeg håber der en nogen herinde, som har erfaring med nogle af disse stænger og kan smide et par ord om dem - hvilket fiskeri bruger I dem til osv.

Jeg har også overvejet Loop´s Opti stænger eller måske en G.Loomis, så hvis nogen har erfaringer med disse stænger i #7 hører jeg gerne om dem.

Jeg fisker som regel med skydehoveder (skandinavisk stil?) og bruger ikke lange speyliner. Mit nuværende setup er en Greyline 12´ #8, som jeg bruger skydehoveder på ca. 27-29 gram (ca. 10-11 meter)

Mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
(Denne besked var sidst ændret: 10-06-2010 af 11:57 Nikolai Kaad.)
10-06-2010 11:52
Adversering
LCB

Besked: #2
RE: SAGE tohånds - traditional vs. european
Hej Nikolaj!

Det korte svar er, at med mindre du vil have en stang, der kaster med andre vægte end den Loop GreyLine 1208, så er der ikke grund til at købe en ny. Du skal lede længe efter en bedre stang end din 12' Loop!

Lars
10-06-2010 13:55
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #3
Hej Lars

Tak. Jeg ved godt at det er en af de bedre tohåndsstænger, men jeg kunne egentlig godt tænke mig en lettere # til fiskeri med små fluer (str. 8-12), som jeg oftest fisker med i Mandal.

Mvh

Nikolai

"My biggest worry is that when I am dead and gone, my wife will sell my fishing gear for what I said I paid for it!” Koos Brandt
10-06-2010 14:00
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #4
Hej Ole

Ja, der er jo lige det med de mange dele Sad

Jeg har ellers fundet en brugt traditional stang i #7, men er også nervøs for at den bliver for langsom??

Jeg tænker videre... Smile

Mvh

Nikolai

10-06-2010 14:09
Nikolai Kaad

Randers
Besked: #5
Så kom der en let to-håndsstang i samlingen Smile

Z-axis 8110-4. Det ser med sin kastevægt på 21-23 gram ud til at blive en perfekt makker til greyline 8120-4, som kaster super med 27-29 gram.

Alt imens jeg så troede, at FTAS var lagt i bag mig, sidder jeg nu pludselig og overvejer om jeg skal have en 13-14´#9 stang med på årets lakseturBig Grin (samt til Lagan?)

Jeg har en HMS 13,2´#8/9 som reservestang, men kunne egentlig godt tænke mig en lidt kraftigere stang, som supplement til de to lette #8 stænger. HMS stangen kaster med samme vægt som min Greyline, og kommer, hvis jeg skal være ærlig, nok aldrig med ud igenAngel (det er dog ellers en ganske udemærket stang)

Er der nogen særlige stænger jeg bør se nærmere på?

Umiddelbart ville en brugt Greyline 13´#9 være perfekt eller måske den nye Loop LTS Slingshot 13,2´#9, men jeg vil selvfølgelig gerne høre flere bud og input til lindringen af den galoperende FTAS!!

Jeg søger en stang som kaster med ca. 32-35 gram og som er ca. 13-14´ - skal være firedelt!

Mvh

Nikolai

(Denne besked var sidst ændret: 21-06-2010 af 12:38 Nikolai Kaad.)
21-06-2010 12:29